DYSKI

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 5 Lip 2004, 13:59:09 CEST

Mam dwa pytanka:
1. Mam dysk 20GB IDE a badsectorami. Niestety
mke2fs -cc /dev/hda sie wiesza. Eksperymentalnie ustalilem jakie cylindry
sa zwalone. Utworzylem na dysku 2 partycje omijajace ustolany obszar
zapuscilem mke2fs -cc /dev/hda* i poszlo. Niestety przekrojenie tego dysku
na dwie czesci jest dla mnie bardzo uciazliwe. Pomysl polega na tym aby
przeliczyc znaleciony obszar na numery blokow, podac to w pliku do mke2fs
i sformatowac dysk od dechy do dechy (mke2fs -l <plik> /dev/hda). Niestety
nie wiem wedlug jakiego wzoru mam liczyc. Prosze opomoc w ustaleniu
wlasciwego wzorku oraz opis skladni pliku z badsectorami.
2. Mam dwie pary dyskow SCSI ktorym ktos zrobil jakas dziwna krzywde. Dwa
z nich to ST32550W (opis na
http://www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st32550w.html)
dwa kolejne to ST32171W (opis na
http://www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st32171w.html).
Nalezalo by sie spodziewac ze geometria dyskow z kazdej pary bedzie taka
sama. Jak sie okazuje ze jeden dysk z kadej pary wykazyje geometriw (LBA)
255,63,261, a pozostaly 255,63,255. Zeby bylo jasne: jeden dysk ST32550W
ma 261 cylindrow a drugi ST32550W 255. Analogicznie jeden ST32171W ma 261
a drugi 255. Czlowiek na gieldzie od ktorego je kupilem twierdzi ze
zostalo to zrobione programowo. Testowalem niektore programy se strony
seagate ale nie udalo mi sie tego znalezc. Czy ktos sie z czyms takim
spotkal i wie jak to przestawic?
Przy okazji: Po dokupieniu dwuch ostatnich dyskow zapragnalem przejsc z
RAID0 na RAID5. Pytanko: czy nie ma problemow z bootowaniem PLD z
maciorki RAID5?

Za pomoc z gory serdecznie dziekuje

Pozdrawiam wspollistowiczow

--