Wylaczanie uzytkowanika o okreslonym nr IP

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Pon, 5 Lip 2004, 14:54:40 CEST

Witam.
Mam takie lamerskie pytanie.
Czasami ktos mi w sieci zaczyna sciagac jakies filmy itp. Jak zrobic zeby w
prosty sposob jedna komenda w shelu ograniczyc mu pasmo lub nawet odciac go
zupelnie. Maskarade mam ustawiona na przepuszczaj i wysylaj wszystko.
Mam PLD 2.4 i586.
na eth0 - polaczenie z internetem
eth1 - siec lokalna
siec lokalna od 192.168.0.2 do 192.168.0.10
IP serwera 192.168.0.1

Uzywam rowniez skryptu rchtb, ale nie do konca jestem z niego zadowolony.
Przez to ze dynamicznie przelacza wielkosc przydzialu to przez to jesli ktos
sciaga z pelna predkoscia lacza to druga osoba chcac wejsc na strony www
dostaje na tyle malo przydzialu ze praktycznie nie da sie nic zrobic.
No, ale i tak lepiej jak bez skryptu tego bo wtedy zupelnie nie dziala. Moze
ktos ma skrypt ktory bedzie lepiej dzialal??
Irek