DYSKI

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Wto, 6 Lip 2004, 22:15:01 CEST

On Tue, 6 Jul 2004, Zbyniu Krzystolik wrote:

> Mniej wiecej Mon, Jul 05, 2004 at 01:59:09PM +0200, zainteresowany Grzesiek Sojka rzekl:
>
> usunąć partycje, fdisk, w trybie eksperta zmienić geometrię na X/255/63,
> założyć partycje od nowa i tyle.
>
> Zbyniu
1. To nie tak! Na wszelki wypadek sprobowalem ale przy probie formatu z
-cc wywalilo mi bledy. Problem nie polegal na tym, ze ktos utworzyl
partycje nie na caly dysk ale na tym ze ktos go przekonal ze jest
rzeczywiscie mniejszy.
2. Musze pozwolic sobie na mala reklame. Firma Seagate na swojej stronie
www (nie pamietam linku a pracuje w tej chwili na miniserverku z
herculesem)  udostepnia narzedzie linuxowe do zarzadzania tymi dyskami. Sa
dwie wersje consolowa i grficzna. Ja uzylem consolowej, poczytalem helpa i
po chwili ustawilem to co trzeba. Potem restart, zeby kernel wsiorbal nowa
geometrie i mke2fs -cc. Poszlo bezbolesnie. Jestem naprawde pod wrazeniem
i jako linoxowiec czuje sie doceniony. Pnowie! Z przyjemnoscia musze
stwierdzic, ze linux zdobywa coraz wieksza pozycje na rynku i cora wiecej
producentow sprzetu tworzy nazedzia specjalnie dla nas. Nasi gora!

Pozdrowka

--