DYSKI

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 8 Lip 2004, 10:37:58 CEST

On Wed, 7 Jul 2004, Zbyniu Krzystolik wrote:

> Mniej wiecej Wed, Jul 07, 2004 at 09:14:06AM +0200, zainteresowany Grzesiek Sojka rzekl:

> Z tego co zauważyłem przed założeniem systemu plików wymagane jest
> założenie partycji. Można to zrobić na czystym dysku na różne LOGICZNE
> modły zwane dalej geometriami. Informacje o nich i o wielkościach
> partycji są trzymane w tablicy partycji.

Chyba bbaarrddzzoo sie nie rozumiemy. Ktos przekonal dysk ze jest mniejszy
niz jest w rzeczywistosci. W tym momencie proba nagrania na nim ilosci
danych przewidzianych przez producenta konczy sie komunikatem o
przekroczeniu konca urzadzenia. Nie jest to kwestja liczb wpisanych do
tablicy partycji a tego ze dysk "mysli" ze jest mniejszy niz w
rzeczywistosci i przy probie nagrania wiekszej ilosci danych wywali blad.

> tylko jeśli pracujesz w rozliczeniu godzinowym.

Jesli kupujesz dysk z drugiej reki do bardzo dobrym pomyslem jest
przekonac sie w jakim stanie jest nosnik. A tak na prawde to nikt kto
kupuje (nowy) dysk SCSI nie kupuje go po to zeby zbieral kurz. Nalezy wiec
sie spodziewac, ze pierwszy wlasciciel go troche pozarzynal.

> a o co? co innego zostało zmienione?

> Stworzyć partycję o geometrii, która Ci się marzy.

Nie mowie tutaj o tym zeby kernel wczytal nowa tablice partycji, zle zeby
do niego dotarlo ze fizyczna wielkosc dysku sie zwiekszyla. I wiesz mi
wykonalem test i to nie dziala. Po przestawieniu rejestrow w dysksku
geomeria raportowana przez kernel sie nie zmiania i proba nagrania
wiekszej ilosci danytch (tzn. zgodnej z aktualna powiekszona pojemnoscia)
konczy sie komunikatem o przekroczoniu wielkosci urzadzenia.

--