nfs warning: mount version older than krenel

Radosław Kintzi rkintzi w paf.com.pl
Czw, 8 Lip 2004, 16:20:07 CEST

Właśnie buduje initrd, które zamontuje mi system po nfs.
Napotykam przy tym na następujący problem. Przy
montowaniu zdalnego systemu plików:

# /bin/mount 192.164.204.11:/home/systems/first -t nfs /rootfs/pld
nfs warning: mount version older than krene
RPC: filed to contact portmap (errno -5)
RPC: filed to contact portmap (errno -5)
RPC: filed to contact portmap (errno -5)

po czym okazuje się, że system plików został zamontowany.
Próbowałem wersję mounta z busyboxa oraz z util-linux budowaną
statycznie. W przypadku busyboxa wygląda to tak:

# mount 192.164.204.11:/home/systems/first -t nfs /rootfs/pld
nfs warning: mount version older than krene
RPC: filed to contact portmap (errno -5)
RPC: filed to contact portmap (errno -5)
lockd_up: makesock failed, error=-5
RPC: filed to contact portmap (errno -5)

Czy ktoś ma jakąś dobrą radę ?

Pozdrawiam,
Radek

PS. Zauważyłem, że czasami staje sieć. Niekiedy przerwa pojawia się
podczas czekania na odpowiedź z serwera DHCP innym razem przy ładowaniu
pxelinux.0.

--
Radosław Kintzi <radek w paf.com.pl>
Specjalista do spraw systemów Linux