[AC] garsc problemow (myszka,radeon,usb) ciagle problemy:/

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Czw, 8 Lip 2004, 17:01:10 CEST

Witam!
Juz jest znacznie lepiej, ale ciagle mam problemy niestety. Ciezkie
zycie z tym AC. Do rzeczy:
-ALSA w polaczeniu z KDE zaczyna szumiec
Muzyczka gra spoko, ale w  momencie kiedy startuje KDE zaczyna sie
nieznosne szumienie (cos jak niedostrojone radio). Jest to niezalezne
od tego czy ARTS jest odpalony czy nie. W logach kde:
kmixctrl: Trying Alsa 0.9x Device hw:0
kmixctrl: Trying Alsa 0.9x Device hw:1
kmixctrl: ERROR: Nie można znaleźć miksera ALSA.
Sprawdź czy karta dzwiękowa jest zainstalowana
i sterownik został załadowany.
kmixctrl:
kmixctrl: Trying Alsa 0.9x Device hw:1
kmixctrl: ERROR: Nie można znaleźć miksera ALSA.
Sprawdź czy karta dzwiękowa jest zainstalowana
i sterownik został załadowany.

Przy czym  ALSA dziala, bo sprawdzalem (alsaplayerem i KDE jak mu kaze
to tez wydaje dzwieki. Tyle, ze w tle pozostaja szumy). Na problem nie
pomaga nawet zakonczenie KDE i wylaczenie ALSY (po ponownym starcie
dalej sa szumy). Musze wylaczyc alse i "odpalac ja" za pomoca zmiany
glosnosci w alsamixer. Pomaga, az do kolejnego odpalenia KDE.
Kurcze sie zaparlem na ta ALSE, ale chyba skapituluje jak tak dalej
pojdzie:/. W /etc/modprobe.conf mam to co znalazlem na stronie ALSY:
# ALSA portion
alias char-major-116 snd
alias snd-card-0 snd-ens1371
# module options should go here

# OSS/Free portion
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0

# OSS/Free portion - card #1
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

Dodam, ze wywalenie emulacji OSS nie pomaga.

-jakis babol przy odpalaniu KDE:
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used

negatywnych efektow tego nie zauwazylem, ale ciekawi mnie co to i co z
tym zrobic
  -lib/liblow.c
duzo aplikacji (np. mc) rzuca mi sie o taki blad. Probowalem poldkowac
(search -f *liblow.c*) ale nic nie znalazlem

Ech! Ciezkie jest zycie PLDowego desktopowicze:). A myslalem, ze moze
sie juz dzisiaj pobawie na AC nowym GIMPem, SodiPodi, Inkscapem, KDE i
innymi. No trudno. Jak zwykle z gory dzieki za kazda pomoc

--
Amen
|3 0 $ |< !   < i N e |<
"make install, not love!"