nfs warning: mount version older than krenel

Czw, 8 Lip 2004, 16:49:05 CEST

On Thursday 08 of July 2004 16:20, Radosław Kintzi wrote:
> Właśnie buduje initrd, które zamontuje mi system po nfs.
geninitrd to umie :-)

> Napotykam przy tym na następujący problem. Przy
> montowaniu zdalnego systemu plików:
>
> # /bin/mount 192.164.204.11:/home/systems/first -t nfs /rootfs/pld
w geninitrd robimy to tak:
mount -n -t nfs -o ro,nolock,posix,tcp,wsize=8192,rsize=8192
\$rootpath /newroot

istotne jest nolock (nie będzie męczyło portmapera) i tcp (jak są problemy z
siecią itp to po tcp będzie mniej kłopotów).

> Próbowałem wersję mounta z busyboxa oraz z util-linux budowaną
> statycznie. W przypadku busyboxa wygląda to tak:
geninitrd używa wersji busyboxowej.

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux