[AC] garsc problemow (myszka, radeon,usb) odcinek 1028

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Sob, 10 Lip 2004, 12:13:42 CEST

Dnia sobota, 10 lipca 2004 11:13, Boski Cinek napisał:
> W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 07/10/2004
>
> 08:52 AM:
>
> To znaczy nie dziala chocbym go na kolanach prosil;-). Juz rozne
> akrobacje robilem (ktore mi radzono). Sytuacja wyglada tak: mam myszke
> optyczna (w moim przypadku radiowa, ale to bez znaczenia)-taki typowy
> model: 2 guziki, na srodku rolka, ktora robi tez za 3 przycisk (da sie
A co to za mycha ? Logitech ? A4Tech ? czy cós inne ?

> [...]
> Mialem taki sam model Logitecha (tyle, ze z kablem i innego koloru),
> identyczny model (do Logitecha) widzialem takze z logiem HP. I nie
> moge tego badziewnego 3 przycisku zmusic zeby dzialal. Sama rolka
> dziala, ale jej przycisniecie zostaje bez efektow. Ze zrozumialych
> wzgledow obniza to znacznie komfort uzytkowania (kopiowanie tekstow
> sama mysza, otwieranie linkow jako paneli w firefoksie itd.). Konfig
> mam na zywca wziety z Ra (zmienialem tylko sekcje dot. karty
> graficznej, bo na AC uzywam poki co open source'owych sterownikow).

Ja mam Logitecha na kablu, 2 przyciski i 3 pod rolką. Konfig mam taki:
Section "InputDevice"
        Identifier  "Logitech Pilot Wheel"
        Driver "mouse"
        Option "Protocol" "IMPS/2"
        Option "Buttons" "5"
        Option "ZAxisMapping" "4 5"
        Option "Device" "/dev/mouse"
EndSection

przy czym /dev/mouse jest linkiem do /dev/psaux. I u mnie działa.
U Ciebie też powinno .....

> [...]
>      Option "Buttons" "5"
> Zmienialem "Buttons" na 7 (chociaz to bez sensu, bo ta sekcja chyba
> mowi ile mam guzikow w myszy (lewy,prawy,rolka w gore,rolka w
> dol,przycisk pod rolka, czyli 5, a poza tym bez tej opcji w Ra
> dzialalo), zmienialem rowniez "ZAxisMApping" na "4 5 6 7" (jak
> wyzej-rolke mam jeda, wiec te wpisy IMO bez sensu, ale
> wiadomo-pracujac z komputerem wszystko jest mozliwe). Mam zaladowany
> modul "psmouse"-bez niego nie chodzi. Sama myszka jest podlaczana
> przez przejsciowe z USB na PS/2 (mam tylko 2 porty USB, wiec
> oszczedzam:) ). Uzywam X11R6.7 z "ready".
Hmmm, a próbowałeś ją odpalać na USB ? Może przez tą przejściówkę coś "się
gubi" ;) ?

--
Jacek Rzęsista
GG 61213