Problemy z dyskiem

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 15 Lip 2004, 14:13:45 CEST

Dnia czw 15. lipca 2004 12:55, Pawel Koska napisał:
[...]
> Wlozylem inny dysk tez 120GB i mam to samo:
> Jul 15 10:39:41 kozojeb kernel: hdc: dma_intr: status=0x51 {
> DriveReady SeekComplete Error }
> Jul 15 10:39:41 kozojeb kernel: hdc: dma_intr: error=0x84 {
> DriveStatusError BadCRC }
>
> Tak wiec co to jest ?? Walniety kontroler ??
>
> A moze to jednak wina tego upgrade kernela co ostatnio zrobilem ?
>
> Moze zrobic upgrade kernela do 2.6.7-2 ktory lezy w ready ?

No to sie dopiszę. Może wydać się to trochę jakby z innej bajki, ale...
Miałem kiedyś podobne problemy z dyskiem Seagate (10GB). Ale tylko, jak był
w komputerze razem z innym, Caviarem (takim 1.2GB). Jak się wyjmowało
Caviara to było OK. Pomagało _wyłączenie_ DMA przy dostępie do dysków w
BIOSie. Potem można już było sobie to włączyć hdparm-em pod Linuxem i
działało dobrze.
U kolegi dla odmiany były straszne jazdy jak się to DMA włączyło, w dowolnym
momencie. Dysk też Seagate, ale mniejszy.

To tak w ramach dygresji. Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498