drukowanie

Piotr Krawiec jazz-maniak w o2.pl
Pią, 23 Lip 2004, 18:26:55 CEST

Dnia Fri, Jul 23, 2004 at 04:42:38PM +0200, Bartłomiej Niedziela napisał(a):
> Dziwna rzecz...
>
> Cups skonfigurowany poprawnie, modul zaladowany, przeczytal drukarke:
>  /proc/sys/dev/parport/parport0/autoprobe
>
> i....  nie drukuje, zadne przekierowanie na /dev/lp0 tez nic nie daje...
Miałem podobny problem - CUPS zainstalowane, drukarka dodana bez
problemów, wciskam PRINT i... Nic! Więc wrzucam debug2, ale w logu żadnych
błędów! Przekierowanie na /dev/lp0 nic nie dawało. Problem leżał w
modułach. Przejrzyj dmesg, powinno być tam coś takiego:
parport0: PC-style at 0x378 [PCSPP,TRISTATE,EPP]
parport0: Printer, HEWLETT-PACKARD DESKJET 690C
parport_pc: Via 686A parallel port: io=0x378
lp0: using parport0 (polling).
Oczywiście pomijam kwesię załadowania modułów parport_pc i lp, ja mam
taki wpis w modprobe.conf:
alias parport_lowlevel parport_pc
Moduł lp ładuje się automatycznie (modprobe -c|grep char-major-6). Jeśli
Twoje wpisy w dmesg różnią się od tych powyżej, spróbuj przeładować moduły,
załadować w innej kolejności (mi pomagało ;-)), ostatecznie zrobić upgrade
kernela i modułów z ac-ready. Możesz też upgrade'ować z ac-test - jądro z
bootsplashem, polecam do testowania :-)
--
Jazzman <jazz-maniak(at)o2(dot)pl>
GG UIN: 4284881