Plik /var/log/cron - taka mała pierdółka, a...

Bobby Spark sparky w servek.sparky.homelinux.org
Pon, 26 Lip 2004, 16:16:59 CEST

On Mon, Jul 26, 2004 at 03:47:30PM +0200, Bobby Spark wrote:

> Wpadłem na inny pomysł!
> Byćmoże, nie wiem po co, to rdate zakłada ten plik, bo uruchamia się przed
> syslogiem. Może daj żeby uruchamiał się po syslog. Może to pomoże, a może
> całkiem maniesza (z powodu cofnięcia czasu w logach).
> Może...
>
> Tylko co ma rdate do logu crona ?!
> Może chce uprzedzić że czas się zmienił?

Raczej jednak się nie mylę:
w `man rdate` czytamy:
-l Use syslog to output errors (cron.warning) and output (cron.info)

a w /etc/rc.d/init.d/rdate:
rdate -s -l ${RDATE_SERVERS} > /dev/null 2>&1

a rdate w rc.d przy starcie ma nr 15 a syslog 30, czyli pliku
/var/log/cron jeszcze wtedy niema, więc rdate go zakłada z umaską roota.

A może jest to jeszcze coś innego ?
Mam nadzieję że to.
Wtedy albo wywalić '-l' albo zmienić kolejność odpalania.

:wq

Sparky{PI]