OpenVPN

Pawel Koska pawel w artfan.net
Sob, 27 Mar 2004, 10:19:00 CET

Witaj Grzegorz,

W Twoim liście datowanym 27 marca 2004 (08:21:42) można przeczytać:

G> Ale póżniej będziesz to ściągał do siebie z pracy?
G> Wtedy i tak ściągasz "przez Tepse" jak to napisałeś.
G> Zobacz jaki masz ruting TwójDom <-> TwojaPraca i jakie pomiędzy tymi miejscami
G> masz osiągi, wtedy można się zastanawiać czy to warte zachodu.

Z tego co udalo mi sie przetestowac to jest tak:
Jak jestem w pracy i sciagam z tepsy, to osiagam transfery 4-5Mbit/sec
Bedac w domu, jak sciagam cos z komputera w pracy osiagam transfer
512kbps. A jak sciagam z tepsy do domu to mam 128kbps.

Jesli chodzi o wysylanie z mojego komputera to zawsze mam 96kbps, nie
wazne w ktorym kierunku, czy to jest tepsa czy moja praca.

Moj ISP (Aster http://www.aster.pl/it_pakiety.shtml ) tak mi net
udostepnia:
Ściąganie danych do 512 kb/s(1) + do 128 kb/s
1 - oddzielne pasmo dla zasobów lokalnych ASTER i wyznaczonych sieci

Czyli krotko mowiac ze swiata i z tepsy mam 128kbps, a od innych
polskich ISP mam 512kbps (Pewnie te 128kbps jest za dostep do sieci,
ktore ida przez lacza za ktore moj domowy ISP placi, czyli tepsa i
swiat, a to za co nie placi daje z predkoscia 512kbps :-) )

Czasami jak cos cche sciagnac duzego z sieci, jakies demo gry czy cos
podobnego, to zazwyczaj loguje sie na moj komputer z pracy i sciagam
ten plik, a nastepnie po sftp sciagam do domu. Tak mam zdecydowanie
szybciej.

Ps. Kiedys (jak grywalem w Diablo) robilem taki "VPN" ale na 2
Windowsach i wykorzystywalem publiczne IP, a teraz chce zrobic cos
podobnego korzystajac z PLD i prywatnych adresow.

Pawel