ident i postfix

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Wto, 30 Mar 2004, 19:19:21 CEST

On Tue, 30 Mar 2004, Jacek Konieczny wrote:

> Dobrze skonfigurowana usługa się nie zapętla, albo pętle nie są
> tragiczne w skutkach. Równie dobrze mógłbyś stiwerdzić, że można robić
> ładne DoSy przy pomocy SMTP.

Jak ? No, moze poza wyslaniem sterty maili.
A ja poprostu zwracam uwage, ze jesli moj serwer ma _nawiazac_
polaczenie z hostem ktory ze mna _nawiazal_ inne polaczenie,
to moge sobie wyobrazic, ze... na skutek tego nawiazania, tamten
tez bedzie chcial nawiazac. I tak w kolo Macieju.

I druga sprawa... spowolnienie. Potegowane jesli jeszcze dodamy
sprawdzanie DNS/revDNS czy spamlist po DNS.

> A ident to często jedyny sposób na skojarzenie konkretnego użytkownika
> z konkretnym połączeniem TCP z współdzielonego adresu IP, bez trzymania
> logów ze wszystkich połączeń.

Przy poczcie IMHO jedyna metoda autoryzacji wysylania to SMTP AUTH
w kazdym z wariantow. Czyli poprostu "logowanie sie do MTA".

> Szkoda że tak żadko jest sprawdzany
> - załatwianie raportów abuse byłoby znacznie prostrze, gdyby od razu
> było wiadomo o jakiego usera chodzi (potem oczywiście jakoś w logach
> to i tak trzeba potwierdzić, ale to już jest znacznie prostrze).

A log pakietow SYN z przed maskarady nie wystarczy?
Tobie, jako administratorowi sieci odpowiadajacej raporty.
Bo raczej nie ufalbym czemus co wysyla atakujacy mnie host...

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-