PLD w dzisiejszej Rzeczpospolitej

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 10 Maj 2004, 21:57:47 CEST

W liście z pon, 10-05-2004, godz. 21:12 +0200, Tomasz Woźniak napisał:
> Witam.

> Ale piszesz o czestych wyjazdach...  to niby co?

To do awarii softu stricte związane z prowadzoną działalnością
przedsiębiorstwa o czym było poniżej.

> 100% Right. I ja bardziej czepiam sie softu pod linuxa  (patrz
> poprzednie maile) niz samego systemu (jedyne co zarzucam to wygurowane
> wymagania srodowisk graficznych).

W stosunku do tego co oferują nie odbiegają te wymagania specjalnie od
Win XP

> Jak przejdzie na linuksa stanie sie juz bezradny w procesie instalacji
> drukarki, a typowe problemy nie rozwiaze sam a spora czesc studentow tez

Och nie przesadzajmy, dodanie drukarki pod RH czy MDK nie odbiega
specjalnie od tego co oferuje Windows.

> nie da rady. Pomijajac znacznie mniejsza ilosc softu (bo to kazdy wie)
> dla SB wybor okarze sie znacznie gorszy i kosztowniejszy od M$. Na
> dobitke- jak ktos mu postawi linuksa to prawie na 100% inna osoba moze
> sie w nim (o ile nie zna dystrybucji) juz zaczac gubic. Przeciez w
> kazdej dystrybucji jest cos inaczej.

A mimo to są firmy które sprzedają soft do SB pod linuksa i co więcej
zapewniają do tego softu wsparcie techniczne :)

> Podsumowujac- dla SB linuks jest znacznie gorszym rozwizaniem niz dla
> Srednich Przedsiebiorstw. Zarowno pod wzgledem ilosci oprogramowania jak
> i dostepu do wsparcia- nie wszyscy uwazaja ze wsparcie to lista
> dyskusyjna- ludzie wola czasem zadzwonic.

A ile tak naprawdę userów dzwoni do supportu technicznego w sprawie
systemu operacyjnego? Prawie nikt. Jest kilka powodów tego: wiele osób
którym system sprawia problemy boi się cokolwiek zrobić przy komputerze,
wielu nie wie nawet, że jest coś takiego jak hot-line, dziwnym trafem
sporo wersji systemów z telefonicznym wsparciem jest ciągle nielegalnie
zainstalowana, pomoc techniczna M$ często udziela rad w stylu: proszę
ponownie zainstalować (do wyboru) sterownik, system, program. Albo to
nie problem oprogramowania tylko sprzętu. Większość telefonów jest
wykonywana do pomocy technicznej od programu do obsługi firmy. To te
programy sprawiają najwięcej problemów użytkownikom, bo tak naprawdę z
nich tylko korzystają. Nie ważne jaki system jest w tle, w większości
przypadków wystarcza on do stabilnej pracy.

> Prosze... EOT

Chętnie :) Włącz sobie tylko słownik w MUA :)

Pozdrawiam

	Artur