Dźwięk w PLD - gdzie znajdę pomoc

Tomasz Jadowski jadowski w post.pl
Pią, 29 Paź 2004, 19:02:57 CEST

Witam,

Dziś dopieszczając moją konfigurację notebooka (IBM Thinkpad 240)
postanowiłem dołożyć mu dźwięk. Udało mi się uruchomić bez problemu
sterownik do mojej karty (ESS Technology ES1969 Solo-1) na
jądrze 2.4.x ale mam dziesiątki pytań (jestem zupełnym laikiem
jeśli chodzi o dźwięk pod Linuksem).

Szukam informacji na temat:

1) Jak do w/w karty zaistalować sterownik ALSA na jądrze 2.4.x
i czy warto przy zastosowaniach typu dźwięki systemowe, radio
internetowe, skype, sporadycznie ogg, mp3

2) Jakiego programu użyć do kontroli dźwięku pod konsolą

3) Jakie możecie polecić programy pod konsolę do zastosowań
z pkt. 1.

4) Czy da się 'polepszyć" jakość dźwięku (laptop jest dość wiekowy
z 1999 roku :) - Celeron 300 MHz, 128 MB RAM'u) tuningując dystrybucyjne
jądro 2.4.x (zmniejszenie opóźnień itp.)

Pozdrawiam
Tomek

--
[ Tomasz 'tomcio44' Jadowski  jadowski w post.pl  PGP ID: 0x13AB0663
[ Fingerprint: 3252 FE7F 703C 7A13 A2A0  021A A7B2 74A5 13AB 0663