Do PROCESORoznawcow dot. P4 oraz XEON

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Sob, 2 Kwi 2005, 11:12:57 CEST

Witam!

Posiadam obecnie maly serwerek na plycie Abit VP6 z 2 x PIII 800MHz i
1GB Ram ECC. Chcialbym jednak ten sprzecik sobie zmodernizowac -
sprzedac to co mam, kupic nowe.
W sumie duzo rozgladalem sie za plytami pod Xeony (uzywanymi
oczywiscie), ale jak wiecej sie poczytalo to w sumie wychodzi (prosze
mnie sprostowac jak sie myle) ze P4 sa robione juz podobnie jak Xeony,
maja 2 logiczne procesory. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

Czy warto wydawac pieniazki na uzywany sprzet - plyta glowna + np. 2 x
Xeon 1,8Ghz z 512kb cache, czy moze w nizszej cenie zakupic nowke
plyte pod P4 z P4 3.0Ghz i 1MB cache?

Czy rzeczywiscie taki P4 bedzie widziany w systemie jako 2 procesory
(np w programie top)?

W tej chwil (prosty przyklad) mam zainstalowane jadro 2.4.27-1-smp.
jak uzywam gry Call of Duty to top pokazuje zuzycie jakie ta gra ma na
procesorze, wiadomo ze nie jest ona pisana pod wieloprocesorowe
uklady, stad jadro systemu naprzemiennie wykorzystuje procesory do jej
obslugi, i generalnie nie dzieli tego zadanie miedzy oba naraz.
Moje pytanie czy w przypadku P4 na jadrze smp gra owa (czy
inna aplikacja) wykorzysta tylko jakby polowe mocy tego procesora
(skoro posiada on w sobie 2 procesory logiczne)?

Czy wogole pod P4 musze uzywac jader serii smp ?

Jak kupowac P4 to zwykly czy moze dorzucic pare groszy do 64bitowego?
I jak z obsluga ich pod PLD (uzywam AC)?

Jaka plyte polecacie, z takich juz lepszych i wydajniejszych..
wazniejsza dla mnie stabilnosc niz tuning.

Tyle zapytan narazie, jak cos wymysle dopytam.
Prosze o wasze opinie, kazda sie dla mnie liczy.
Dziekuje i pozdrawiam!

--
Pozdrowienia,
 pszemaz WP