Do PROCESORoznawcow dot. P4 oraz XEON

pbern@pbern.biz pbern w pbern.biz
Sob, 2 Kwi 2005, 14:11:21 CEST

On Sat, 2 Apr 2005, pszemaz WP wrote:

> [...]
> trzeba specjalny zasilacz "EPS12V Power supply ONLY" no a do takich to
> juz znow obudowe chyba tez trzeba konkretna. Obserwuje i czytam sobie
> o tym, i w sumie wpadlem na pomysl ze moze jednak ten P4, o wiele
> ekonomiczniej to wyjdzie, a maszyna i tak powinna byc wydajna.
> Jakbym bral to juz ten na FSB 800Mhz.
>
> A jak wyglada sytuacja z P4 tym 64bitowym? To idzie na LGA775?
> Jaka plyta bylaby w miare przyszlosciowa?
> Np kupic teraz "sredniej" mocy procka, ale na FSB 800, a za jakis czas
> jak posda w dol ceny wymienic na jakis z 64bitowej serii? Czy na

tag na lga. z tanszych plyt ok 400 to polecam asus p5gd1-pro, procek z 64
bitowymi instrukcjami - bo nie jest to procesor 64 bit , a jedynie
rozszerzony o te instrucje to ok 1,2k za 2,8.

> To ze procesor ma HT to tylko wystarcza jadro SMP i juz rozumiem pelna
> obsluga zapewniona? A jak z tymi 64bitowymi, wyjdzie nowa seria jader,
> czy juz teraz te na i686 zapewniaja pelne wykorzystanie?
do ht to tylko jadro smp, ale nie sa to 2 procki a jedynie 2 watki...

co do 64 bit to trzeba duzo przekompilowac (prawie caly system) tak jak ma
to miejsce w przypadku amd64.

jak chcesz miec 64 bit to kup powerpc.

Pozdrawiam
Pawel Bernadowski