Do PROCESORoznawcow dot. P4 oraz XEON

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Sob, 2 Kwi 2005, 16:42:18 CEST

> 2x Xeon to mega-wypas przy P4. Musisz sobie zatem zadać pytanie, czy
> faktycznie niezbędna Ci jest taka moc, jaką oferują Xeony, czy zwykłe P4 Ci
> wystarczy. A jeśli już tak kurczowo się trzymasz tego Hyper Threadingu
> emulującego dwa procesory, to wiedz, że Xeony też go mają,

no wlasnie, Xeon ma Hyper Threading, ale P4 tez go dostal.
Wiem ze 1 P4 to nie to co 2 Xeony. Ale stanowi juz chyba jakas
ekonomiczna alternatywe dla Xeona.

> Ale dalej nie napisałeś, do czego jest Ci potrzebny ten serwer.

Serwer stoi w ogromnym lanie i jest jego czescia.
Oprocz tego na nim standardy jak serwer www, ftp, mail, dns i stanowi
jeszcze dodatkowa bramke dla malej podsieci.
Oprocz tego, jest na nim serwer gry COD:UO. I to go wlasnie
najbardziej obciaza. COD jest tak napisane ze wykorzystuje tak
faktycznie 1 procesor naraz niestety. Przy obciazeniu na 70% i wyzej
robi sie lipa.. ping wzrasta, lag itd..
Gdyby okazal sie zapas mocy na nowym sprzecie stanalby jeszcze jeden serwer gry.

Moje zasadnicze pytanie jest takie: czy jak posadze np P4 3.0Ghz a on ma
te 2 logiczne procesory, to czy aplikacja niepotrafiaca korzystac z
wieloprocesorowosci wykorzysta go tylko w polowie, czy w pelni? To bardzo
bym chcial wiedziec.

Pozdrawiam!

--
Pozdrowienia,