Do PROCESORoznawcow dot. P4 oraz XEON

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Sob, 2 Kwi 2005, 14:21:43 CEST

Michal Chruszcz wrote:
[...]
> 2x Xeon to mega-wypas przy P4. Musisz sobie zatem zadać pytanie, czy
> faktycznie niezbędna Ci jest taka moc, jaką oferują Xeony, czy zwykłe P4 Ci
> wystarczy. A jeśli już tak kurczowo się trzymasz tego Hyper Threadingu
> emulującego dwa procesory, to wiedz, że Xeony też go mają, zatem 2x Xeon
> będzie działał jak cztery procesory:
> [root w zwirek ~]# egrep '(name|flags)' /proc/cpuinfo
> model name      : Intel(R) XEON(TM) CPU 2.00GHz
> flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca
> cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm
[...]
	Pozwolę sobie się nie zgodzić z "przedpiścą" w kwestii działania jak 4
procesory. Powiedzmy sobie szczerze HT to tylko nędzną namiastka
wieloprocesorowości. To że system będzie pokazywał 4 procesory nie
będzie jeszcze oznaczało że będziesz dysponował mocą obliczeniową 4
Xeonów. Moim zdaniem HT przydaje się w niektórych przypadkach, tam gdzie
na przykład jest uruchamianych wiele mało obciążających procesor
procesów (hmmm, czysta polaka), w przypdku gdy maszyna ma być obciążona
małą ilością "procesorożernych" aplikacji włączenie HT powoduje POWAŻNY
spadek wydajności całego systemu (sprawdziłem na sobie - próba
obciążenia Xeona 2,4GHz na jądrze SMP (2.6.8 konkretnie) powoduje w
przypadku dnetc spadek wydajności o około 50% w stosunku do jądra
jednoprocesorowego, W przypadku postgresa 7.4x, który wykonuje małą
liczbę mocno "pogiętych" zapytań około 30%.

I tu powraca pytanie:
Do czego ta maszyna ma być używana?

Miro Ziemski