PPC+Adaptec 2940UW+SEAGATE ST34520W = strasznie wolny transfer

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 9 Kwi 2005, 09:21:38 CEST

Mam ci ja sobie PowerMac-a 9500/180MP. Chodzi toto na PLD AC z kernelem
2.4.29-3 (nie moge odpalić 2.6.x, ale to opowieść na inną okazję). Włożyłem
sobie do niego kontroler SCSI Adaptec AHA-2940UW, do którego podpiąłem
68-mio pinową taśmą dysk 4.5GB Seagate ST34520W. No i... jest kiepsko, bo o
ile kontroler i dysk chodzą (przenioslem na ten dysk system, właśnie spod
niego piszę), o tyle mam beznadziejne transfery - hdparm pokazuje:

$ sudo hdparm -t /dev/sda

/dev/sda:
 Timing buffered disk reads:    8 MB in  3.24 seconds =   2.47 MB/sec

Dziwi mnie to 2.5MB/s odczytu z dysku. Powinno byc dużo szybciej. Dla
kontrastu, transfer z 2GB Seagate'a ST32151N podłaczonego do wbudowanego w
płytę kontrolera MASH taśmą raptem 50-cio pinową wynosi 3.6MB/s. Podpięty do
Adapteca dysk 1.2GB Quantum Fireball wyciągał ok.3,25MB/s i to po 50-cio
pinowej taśmie. Potrafi ktoś moze mi to wyjasnic? Na co ewentualnie zwrócić
uwagę? Nie jestem specem, jeśli chodzi o zagadnienia związane z SCSI. Na tej
taśmie podlaczony jest tylko ten jeden dysk, jest sterminowany niby
poprawnie (inaczej by pewnie nie chodził). Na ile może mieć znaczenie fakt,
że do PPC włożyłem kontroler właściwie nie dedykowany do Apple, a "zwykły",
PC-towy? Może, mimo to, da się to jakoś "stuningować"?

Pozdrawiam.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\