Backup danych

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Sob, 16 Kwi 2005, 16:45:59 CEST

Dnia 16-04-2005, sob o godzinie 10:49 +0200, Marteen napisał(a):
> Witam
>
> W jaki sposob praktycznie wykonujecie backup danych firmowego serwera??
> Kopia codzienna + piatkowe traktowane jako kopie tygodniowe (4 nosniki) czy
> jakos inaczej? Jak sie to powinno robic prawidlowo?? Pytam bo zaczynam prace
> i takie coos mam robic tez a nie uczyli mnie tego w szkole.
>
> Jak sie sprawuja nagrywarki DVD DL do backupowania danych (zakladajac ze ta
> pojemnosc nosnika wystarczy).
o mamo to czego tam uczyli ;)
a tak na poważnie strategia backupu danych zalezy od konkretnego
przypadku i kilku czynników, bierze sie pod uwage jak czesto dane się
zmieniają, jak są istotne, w jaki sposób jest backup wykonywany, rodzaj
danych itd.Równie dobrze dane moga być backupowane np: co godzine, albo
po każdej ich zmianie. to jak czesto robi sie backup pełny a jak czesto
przyrostowy to też kwestia np tego  jak szybko i jak w miare wygodnie
odzyskać dane w przypadku awarii.
poza tym co rozumiesz pod pojeciem firmowego serwera?
Jeśli nie masz odgórnych wytycznych i wyznaczonych procedur sam musisz
je opracować, a podstawie wiedzy własnej i o systemie którym
administrujesz.

--
Michał Panasiewicz
jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl