lirc.spec tylko na kernel24? PLD AC

Śro, 20 Kwi 2005, 18:33:22 CEST

Tomasz Narloch napisał(a):

> mam karte leadteka 2000xp expert razem z pilotem
> lecz w starszym "lirc-0.6.6" nie ma chyba sterownika do tego pilota wiec
> chcialem zbudowac sobie ze speca ./builderem
> ale tam jest wersja pod kernel24 a ja mam kernel-2.6.11.5-3 i troche nie
> mam pojecia jak to zmienic.
>
> A jak chce skompilowac ze zrodla to mowi mi ze nie mam jakis konfigow
> w /usr/src/linux,
> czasem wystarczylo wlaczyc konfigurowanie jadra i zapisac konfiguracje
> nic nie robiac ale teraz to nie starcza, a ja chcialbym uniknac
> kompilacji jajka

> [...]

1) Kernele PLD mają moduły lirca w zestawie - tego nie musisz
kompilować, i jest to wersja bodaj właśnie 0.7.
2) Bibliteki lirc-6.6 obecne w dystrybucji działają z nimi zupełnie dobrze.
3) Jeśli chcesz nowsze, to konfiguruj kompilację samych narzędzi/bibliotek.
./configure --with-driver=none
To wyrzuca
#./configure --help
- bardzo pomocna komenda.
4) /usr/src/linux, to domuślna lokalizacja źródeł kernela (zdaje się, że
to akurat wiesz).
Wszystkie one, lub przynajmniej nagłówki potrzebne są do kompilacji
programów współpracujących bezpośrednio z jądrem.
W tym sterowników (modułów).
W PLD (jak w wielu innych dystrybucjach) podzielone są na części.
kernel-headers (same nagłówki), kernel-module-build (pozostałę elementy
potrzebne konkretnie do budowy modułów), kernel-source - wszystkie
pozostałe pliki źródłowe, kernel-doc - zgadnij :P.

Zanim wykorzystasz /usr/src/linux pożytecznie jest zadać (minimum
kernel-headers i kernel-module-build):
ln -s config-up<lub config-smp - zależy co masz> .config
mkdir -p include/config
ln -s arch/<twoja arcitektura>/defconfig  include/config/
make scripts

5) Twój Leadtek pracuje zdaje się na chipsecie cx28xx - w wersji lirca
0.6 nie było do takich sterowników.
W 0.7 chyba lirc_gpio potrafi je obsłużyć - skoro już ściągnąłeś jego
źródła, to poszukaj szczegółów konfiguracji.
6) Uff.
8) Powodzenia.
9) Też pozdrawiam ;).

--