UPS raz jeszcze

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pią, 29 Kwi 2005, 16:57:13 CEST

On Fri, 29 Apr 2005, Jacek Konieczny wrote:

> A mnie się jeden upomniał o nowe baterie po 1.5roku, ale pewnie dlatego,
> ze mu ciepło było -- serwerownia bez klimatyzacji.
A czesto miales skoki napiecia, gdzie UPS sie momentami musial
posilkowac bateria zeby zapewnic stabilne napiecie?

> I baterii wcale nie trzeba kupować w APC (chociaż jak nie trzeba
> oszczędzać, to pewnie warto) -- w środku są zwykłe akumulatorki, jakie
> można w każdym elektronicznym sklepie kupić.  Oczywiście tego rodzaju
> akumulatory mogą być lepsze lub gorsze, ale nie sądzę, żeby akurat te od
> APC były najlepsze.
To tez. Trzeba miec dobre zrodlo baterii, bo sie zdarza ze cena netto
w jednej hurtowni jest wyzsza niz cena SRP brutto w drugiej.
Mi sie oplaca po baterie do Bielska Bialej jezdzic...

Zgadzac sie musza wymiary, polaryzacja, napiecie, pojemnosc (choc mozna
dac ew. nieco wieksza niz nominalnie) i ksztalt stykow. To ostatnie
bywa upierdliwe, jak konektorki nie chca zlapac.
A i dobrze jest patrzec ile jest gwarancji. Jedni daja rok, a sa i tacy co
daja 2 lata gwarancji na baterie.

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-