montowanie kluczy USB

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Sob, 31 Gru 2005, 03:23:34 CET

Miesiu napisał(a):

> Ja mam Actinę - tu są dwa tryby pracy - kodowana i niekodowana.  Zrobione jest
> to przez trick - że pamięć podzielona jest na 2 partycje - ale widoczna tylko
> jedna w zależnosci od trybu pracy - i tu jest sytuacja dość wesoła - aby się
> dostać do partycji kodowanej windows wymaga podania hasła - chyba oczywiste -
> za to Linux - nawet nie chce zobaczyć tej niekodowanej a tą kodowaną montuje
> jak zwykły pen-drive.
>
> I jak sens cokolwiek kodować???
>

> Dla porównania mam mp3-playery Xonixa i tu wszystko jest normalnie - kodowanie
> [...]

Ale kodowanie to nie jest funkcja dla softu uzytkownika, ale dla systemu
operacyjnego. To, ze Windows nie potrafi tego sprawnie rozegrac, to juz
inna sprawa. Jak sie wszystko zrzuca na producentow sprzetu, ktorzy
oszczedzaja kazdy grosz, to sie dostaje produkt, ktory koduje poprzez
zapisanie hasla na dysku i sprawdzanie go software'owo albo ma algorytm
,,szyfrowania'' XOR. ;]