PAM i dwa pliki shadow i passwd

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 4 Lip 2005, 00:09:13 CEST

Dnia niedziela 03 lipiec 2005 12:59, The Undefined napisał:

> to:
> 1. czemu nie skorzystasz z nisa, który robi to "za ciebie"?

Bo nie wiem czy umiem go skonfigurować, a nie chcę by źle działający serwer
nis coś mi w sieci namieszał. Nie wydaje mi się także że potrzebuję takiego
narzędzia jakim jest nis, to też jest przecież mniej lub bardziej awaryjne.
Tak samo jak zastanawiałem się nad LDAP, ale to też chyba jest dość trudne w
implementacji i może stwarzać problemy.

> 2. jeżeli zależy Ci na statycznych plikach passwd/shadow - dlaczego nie
>    rozgrywasz po prostu wszystkich kont?

Z tego co patrze, to na każdej maszynie jest inny zestaw kont, jednemu doszło
http, innego exim, jeszcze innemu jakieś inne konta. Nie chciałem wrzucać
wszystkich dodatkowych kont na wszystkie maszyny. Po co serwerowi http konto
exim? Jemu potrzebne są tylko konta administratorów.

Paweł