[ac] postfix i sasl

Marek Trofimiuk marek.trofimiuk w gmail.com
Wto, 21 Cze 2005, 21:29:22 CEST

On 6/21/05, Jacek Rzęsista <jasio w jcentrum.net> wrote:
> Dnia wtorek, 21 czerwca 2005 00:08, Marek Trofimiuk napisał:
> [CIACH]
> Zaraz zaraz - jaki TLS ????? My tu mówimy o autoryzacji a nie o
> szyfrowaniu !!!! TLS != autoryzacja !!!! Masz włączony TLS w konfigu
> postfixa ? Masz wygenerowane certyfikaty ????? Pewnie nie - i dlatego nie
> masz nic w logach o próbie nawiązania połączenia .......

certyfikaty mam wygenerowane prawidlowo, uzywam tych samych w imaps i jest ok
w main.cf poustawialem smtpd_tls_CAfile, smtpd_tls_cert_file i
smtpd_tls_key_file

> Mylisz pojęcia/konfigi. Twój /etc/sasl/smtpd.conf jest rzeczywiście olewany
> przez postfixa. Bo go nie dotyczy. To jest konfig saslauthd-a a nie
> postfixa !

dlaczego nie dotyczy?? po co jest opcja w main.cf:
smtpd_sasl_auth_enable = yes??
btw, jednak /etc/sasl/smtpd.conf nie jest olewany przez postfixa, ls
-l --time=atime wskazuje, ze plik jest czytany przy kazdej probie
wyslania mejla
ok, na szczescie przynajmniej na razie pozbylem sie tego problemu
poprzez przekazanie maszyny pod opieke kumplowi, jak cos wymóżdży to
dam znac :)

pozdr.

--
Marek Trofimiuk