chroot i kde

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Wto, 1 Mar 2005, 23:34:09 CET

Dnia wtorek 01 marzec 2005 11:56, Jakub Pisarczyk napisał:
> a potem JAK TO zrobil

Hmmm ...
Ludzie robią różne rzeczy w chroocie chyba głównie ze względów bezpeczeństwa
(google: apache jail).
Mam w pracy pracujący serwerek, którego niestety nie mogę dowolnie używac do
testów i dlatego użyłem chroota. Konkretnie chodziło mi o izolowane
postawienie XSerwera z możliwością podłączania zdalnych xclientów z sieci
lokalnej.

W moim przypadku całość wyglądała mniej-więcej tak:
Serwerek chodzi sobie na woodim. Miałem lokalnie działąjącego sarge ze
sprawnymi X'ami. Na serwerku do /usr/sarge przerzuciłem całą zawartość sarge
(pomijając duperele typu /sys, /proc, /mnt, część /var i /home). Użyłem
małego skrytpciku do chrootowania, który robił coś takiego: podmonowanie proc
do /usr/sarge/proc no i #chroot /usr/sarge bash, a na koniec
umount /usr/sarge/proc.

Następnie skonfigurowałem i postawiłem xdm-a umożliwiając podłączenie zdalnych
x-klientów.

Niestety po drodze nie obyło sie bez rozwiązywania pomniejszych problemów.
Jeżeli kogoś interesują jakieś konkretne szczegóły, to postaram się
odpowiedzieć na ewentualne pytania.

Pozdrawiam
Tomasz Porowski