Linux dyskietkowy z smbclient poszukiwany

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 7 Mar 2005, 12:45:06 CET

Dnia pon 7. marca 2005 12:31, Sławek Owoc napisał:
[...]
> a mozna prosic o przyklad _dzialajacego_ skryptu
> "ar+gzip/bzip2+netcat" moja obecna wiedza jest za mala zeby to samemu
> od 0 zrobic, wiec musze liczyc na jakiegos gotowca.

Najpierw na komputerze "składującym" robisz:

nc -l -p 9999 > plik_backup.tgz

a na komputerze, który chcesz zbackupować:

tar czvf - / | nc adres_serwera 9999

gdzie 9999 jest numerem portu, a plik_backup.tgz nazwą pliku z backupem.
Możesz wybrać cokolwiek, byle konsekwentnie. Wskazane jest tar'owanie
filesystemu bez podmontowanego /proc i oczywiście z poziomu root-a :-)

Odtwarzanie będzie wyglądać tak: najpierw na komputerze na którym chcesz
odtworzyć dane, po zamontowaniu dysku (powiedzmy w katalogu /dest - kwestia
wyboru) i przejściu do odpowiedniego katalogu (powiedzmy /dest) robisz:

nc -l -p 9999 | tar cxvf -

a na serwerze robisz:

cat plik_backup.tgz | nc adres_komputera 9999

przy czym adres_komputera to adres maszyny na której odtwarzasz dane. I już.
--
Łukasz Maśko                                     ICQ:             146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                     GG:               2441498