problem :/

odi@nowe.pl odi w nowe.pl
Czw, 10 Mar 2005, 11:44:39 CET

mam na maszynie 6 dyskow scsi 73Gb polaczonych w RAID 5, po polaczeniu
tego wszystkiego powstala mi macierz o wielkosci okolo 350GB, jedna
sprawa mnei nie pokoi, testujac partycje hdparm wynik wyglada
nastpepujaco:

root w pld1 [~]# hdparm -Tt /dev/sda

/dev/sda:
 Timing buffer-cache reads:   1920 MB in  2.00 seconds = 960.00 MB/sec
 Timing buffered disk reads:   76 MB in  3.03 seconds =  25.08 MB/sec
root w pld1 [~]#

Przy polaczeniu tylu dyskow w raid 5 predkosc ta nie jest aby
przypadkiem za mala ?? czasem wyniki te sa znacznie mniejsze zwlaszcza
"Timing buffered disk reads" o ponad polowe, dodam ze system nie jest
wogole obciazony bo to nowa maszyna.

Zauwazylem jeszcze jedna rzecz kopiujac plik 600mb w inne miejsce w
systemie raz kopiuje mi sie on bardzo szybko kilka, kilkanascie sekund a raz
kilka minut przycinajac przy okazji caly system tak ze zadnej komendy
nie mozna wywolac, load tez dosyc wysoko rosnie w tym czasie, powodem
tego stanu moze byc to ze ktorys z dyskow jest uszkodzony ??

kernel 2.4
pld 2.0