saned i xscanimage czyli skanowanie po sieci ( również problem z GIMP-em)

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Czw, 10 Mar 2005, 11:45:31 CET

On Thu, Mar 10, 2005 at 01:54:57AM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Mógłby mi ktoś pomóc z takim problemem?
>
> Na stacjonarnym komputerze jest Ra+ z podłączonym skanerem (Epson 1250).
> Skaner jest skonfigurowany poprawnie i działa lokalnie.
>
> $ rpm -qa | grep sane
> sane-backends-1.0.8-19
> sane-backends-plustek-1.0.8-19
> sane-frontends-1.0.8-2
> sane-backends-saned-1.0.8-19
>
> Zapragnąłem udostępnić ten skaner na sieci i próbować skanować z laptopa -
> dlatego doinstalowałem saned-a. Lokalnie na stacjonarnym komputerze saned
> działa - mogę skanować zarówno po lokalnym backendzie (plustek), jak i net.
> [...]

Sprawdź firewalle na obu komputerach. saned używa jednego statycznego portu
(control port) i dynamicznie przydzielanego portu którym idą dane.

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/