problem :/

The Undefined undefine w aramin.net
Czw, 10 Mar 2005, 13:00:58 CET

On Thu, Mar 10, 2005 at 11:44:39AM +0100, odi w nowe.pl wrote:
> mam na maszynie 6 dyskow scsi 73Gb polaczonych w RAID 5, po polaczeniu
raid sprzętowy czy programowy?

> tego wszystkiego powstala mi macierz o wielkosci okolo 350GB, jedna
> sprawa mnei nie pokoi, testujac partycje hdparm wynik wyglada
> nastpepujaco:
>
> root w pld1 [~]# hdparm -Tt /dev/sda
>
> /dev/sda:
>  Timing buffer-cache reads:   1920 MB in  2.00 seconds = 960.00 MB/sec
>  Timing buffered disk reads:   76 MB in  3.03 seconds =  25.08 MB/sec
> root w pld1 [~]#
hm..
to jest dysk czy też volumen raid?
jeżeli dysk - no.. dużo za mało
jeżeli volumen raid programowy - dosyć dużo ;)
jak volumen raid sprzętowy - nie miałem doświadczenia...

> Zauwazylem jeszcze jedna rzecz kopiujac plik 600mb w inne miejsce w
> systemie raz kopiuje mi sie on bardzo szybko kilka, kilkanascie sekund a raz
> kilka minut przycinajac przy okazji caly system tak ze zadnej komendy
> nie mozna wywolac, load tez dosyc wysoko rosnie w tym czasie, powodem
> tego stanu moze byc to ze ktorys z dyskow jest uszkodzony ??
delikatnie mówiąc raid5 jest mocno obciążający dla systemu. w przypadku
programowego raida zapis odbywał się u mnie z prędkością max 5MB/s i
mocno obciążał system.
a jak to jest raid sprzetowy... to po prostu nie wiem.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała