programowanie w C w moim PLD

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Sob, 12 Mar 2005, 19:36:24 CET

witam,
z programowaniem w linuksie mam takie problemy:

1.w szkole przerabiamy jezyk C, w specyfikacji ANSI. w kdevelopie, jezeli
wybiore projekt "C" pojawia sie kod programu hello world.
mniejsza z tym ze to nie jest w ANSI ale chodzi o to ze gdy klikne "build" to
mam error: "Makefile nie zostalo znalezione w folderze...blabla... czy uzyc
automake i autoconf??" i niezaleznie co klikne to nie udeje sie skompilowac.
jak to naprawic?

2. sciagnalem nawet ze stront borlanda BuilderX ma linuxa i niby dziala ale to
jest tylko do c++ (nie mam w menu nowego projektu opcji C) i pomijajac to, w
tym tez mi sie nie kompiluje, sa jakies inne bledy :/

3. w zwiazku z powyzszym sciagnalem Builder personal (nie X i nie linuksowy) i
dostalenm na majla klucz i..... dupa. odpala sie w wine ladnie ale co z tego
jak po kliknieciu na "instalacja" mowi ze klucz do produktu jest
nieprawidlowy. a wcale sie o zaden nie pytal!!! (w builderzeX dostalem w
zalaczniku plik tekstowy z kluczem i go podczas instalacji wskazalem i bylo
ok, a tu w majlu nic nie pisalo o zadnym pliku i kod byl podany normalnie,
nie w zalaczniku)

rozwiazanie ktoregokolwiek z tych problemow umozliwiloby mi w koncu nauke C w
linuksie, bylbym wdzieczny za pomoc.
a szczegolnie zalezaloby mi na kdevelopie ;)