programowanie w C w moim PLD

Sylwester Gruszka gruszek w pogodanet.pl
Nie, 13 Mar 2005, 11:00:50 CET

Dnia sobota 12 marzec 2005 19:16, Krzysztof Królikowski napisał:

> Michał ma rację. Jeżeli rzeczywiście macie jakieś podstawy podstaw nie
> tyle samego języka co ogólnie pojętego programowania to wystarczy Ci
> jakiś prosty edytor tekstu i kompilator. Na tym etapie nie musicie nawet
> wiedzieć czym jest Makefile ;-)
>
> HINT: do skompilowania prostego "hello worlda" wystarczy Ci polecenie:
>
> gcc -o program program.c

nie wiedzialem do ktorego majla dac odpowiedz wiec dalem do ostatniego :P
koledzy ja jestem dzieckiem windowsa wiec wszystko co dziala po kliknieciu
myszka jest dla mnie dobre ;) vi nie lubie, konsolowych edytorow nie lubie
(no ewentualnie w mc cos skrobne) a do kdevelopa jestem przyzwyczajony bo w
nim wlasnie skrobie w php.

a co do
> gcc -o program program.c
to dzieki teraz i tak bede uzywal kdevelopa tyle ze trzeba recznie kompilowac
ale tam jest podreczna konsolka wiec to nie bedzie problemem :D
(po piecioninutowym studiowaniu mana gcc tez probowalem skompilowac z konsoli
ale niestety zakonczylo sie to jeszcze wiekszym wk....urzeniem ;)

MASM TERAZ DODATKOWE PYTANIA:
"kwadraty.c:2:19: conio.h: Nie ma takiego pliku ani katalogu"
w linuksie nie uzywa sie conio.h?? jest cos innego zamiast tego?
jezeli tak to programy napisane pod linem nie beda kompatynilne z
windowsowymi :/ tzna trzeba bedzie przepisywac kod
--czego uzywac zamiast conio.h i scanf... i printf.... i getch... ????