Proftp

Łukasz 'LCF' Jagiełło lcf w isonews.pl
Śro, 16 Mar 2005, 16:27:07 CET

On Wed, 16 Mar 2005 16:19:20 +0100
Someone <wsztacha w rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

>  Mam problem. Chce uruchomic serwer ftp. Zainstalowalem proftp i go
> skonfigurowalem. Po sieci lokalanej wszystko chodzi jak trzeba. Problemy
> zaczynaja sie gdy prubuje zrobic cos z Netu. Loguje sie ok... ale gdy
> prubuje wydac jakas komende.... np ls otrzymuje komunikaty: o  przejsciu
> w tryb passive mode i  command successful  i tyle..... zawiecha:)
> Przestaje reagowac na komendy.  Jestem za firewallem. Udostepnilem porty
> 20 i 21. Domyslam sie ze chodzi o ten passive mode ale nie wiem co z tym
> zrobic.  Bylbym wdzieczny z pomoc. Pozdrawiam

No to tylko znaczy że dobrze Ci działa firewall ;> Tryb passywny dla ftp
oznacza że transfer danych odbywa się na portach wysokich (powyżej 1024), tak
w wielkim skrócie. Jeżeli nigdzie nie masz tego zdefiniowanego jest to zakres
losowy.

--
*|   / /  / ___/ __/  Łukasz Jagiełło lcf<at>affils<dot>com   |*