Bezwzględny reset zdalnej maszyny - jak?

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Nie, 20 Mar 2005, 11:22:52 CET

On Sun, Mar 20, 2005 at 11:15:42AM +0100, Michał Panasiewicz wrote:
> a to wymaga czesami tez przekierowania biosu na konsole szeregowa w
> popularnych pecetach zdaje sie tego chyba nie ma ??

w BIOSie na szczęście rzadko trzeba grzebać i wystarczy że ma się
kontrolę nad kompem od momentu uruchomienia się bootloader (lilio/grub,
oba mają obsługę konsoli szeregowej). BIOS sterowany przez port
szeregowy to byłoby coś, niestety w zwykłych pecetach i serwerach
peceto-podobnych to można sobie zwykle tylko pomarzyć...

> mozesz podac co to za serwerek testujecie??

Kumpel robi nam watchdogi, "resetowaczki" z portem szeregowym oparte na
czymś takim:
http://www.elmark.com.pl/index.php?id=287

Do serwerowni mam zamiar kupić normalny, "duży" serwer portów
szeregowych -- przynajmniej 16 portów. Na razie mam po prostu kabelki
między maszynami tak, że każdą można sterować z jakiejś innej.

Pozdrowienia,
	Jacek