X11, radeon, LCD - jak to ruszyć?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 23 Mar 2005, 17:37:51 CET

On Wed, 16 Mar 2005, Jarosław Kamper wrote:

> [...]

> [...]
> Nie pamiętam czy w 2.4 jest kernel-drm, ale jeżeli jest, to proponowałbym
> go. To raz. Dwa, modułów lepiej się szuka przez "modprobe -l|grep agp" ;)

Jest - nazywa się <nazwakarty>.o, w moim przypadku radeon.o.
Załadowałem tegoż radeona, agpgart, odpalam Xy - i nadal to samo, ekran
czarny.

dmesg pokazuje coś takiego:

[drm] Initialized radeon 1.7.0 20020828 on minor 0
[drm:radeon_unlock] *ERROR* Process 14196 using kernel context 0
Linux agpgart interface v0.99 (c) Jeff Hartmann
agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 439M
agpgart: Detected NVIDIA nForce2 chipset
agpgart: AGP aperture is 64M @ 0xe8000000
Non-volatile memory driver v1.2
[drm:radeon_unlock] *ERROR* Process 14222 using kernel context 0

Same Xy pokazują:

(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
(EE) RADEON(0): [agp] AGP failed to initialize. Disabling the DRI.

Nie mam pojęcia co jest grane - wiem że jest to na 100% związane z
nowymi Xami, bo to po ich upgradzie szlag trafił wyświetlanie :(

Czy ktoś ma pomysł, co jeszcze może być nie tak?
Powoli zaczynam się godzić z myślą przejścia na debiana, skoro pod PLD
nie można pracować :(

Dodam jeszcze, że w pracy mam identyczną konfigurację sprzętową i
programową - z jednym wyjątkiem: płyta jest na VIA KT600, a w domu
nieszczęsne nforce2.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004