Problem z lm_sensors (a moze z CPU)

BeCe boski_cinek w o2.pl
Pon, 23 Maj 2005, 17:11:38 CEST

Witam!
Mam taki problem: ostatnio konserwowalem swoj sprzet i po skonczeniu
prac cos sie zepsulo. Na konserwacje skladala sie miedzy innymi
aktualizacja wielu pakietow, w tym rowniez zbudowanego (dzisiaj) kernela
ze speca (kernel-grsecurity-2.6.11.10-3). Dodatkowo jakis czas temu
przykrecilem sobie troche wentylator na radiatorze od procesora (za
pomoca specjalnej przystawki), zeby (jeszcze) mniej halasowal. Troche z
tym przykrecaniem jednak przedobrzylem i po wylaczeniu i ponownym
wlaczeniu wiatrak nie wystartowal. Sprzet ma jakies zabezpieczenie przed
przegrzaniem, wiec mi dwa razy zapiszczal i sie zawiesil (tutaj uwaga:
moze piszczal dlatego, ze wykryl, ze sie wiatrak nie obraca, a nie z
powodu przegrzania, bo chlodzenia mam naprawde dobre). Przy nastepnym
uruchomieniu zorientowalem sie co sie stalo, szybko podkrecilem wiatrak
i bym o sprawie zapomnial. Tyle, ze teraz "sensors" pokazuje mi cos takiego:

M/B Temp:    +35°C  (high =  +105°C, hyst =    +0°C)
CPU Temp:  +47.0°C  (high =  +160°C, hyst =  +150°C)

Pierwsza temperatura (dobrze sie domyslam, ze to temp. zasilacza?) jest
taka jak zawsze, ale druga duzo za wysoka. Sa to wyniki przy CPU
obciazonym w 15-20%. Jeszcze wczoraj ta temp. wynosila okolo 27 st. C, a
przy dlugotrwalym obciazeniu dochodzila do 37 st. C (mowilem, ze mam
dobre chlodzenie:)-wiatrak kreci sie z predkoscia okolo 2000 RPM). W
ramach eksperymentu podkrecilem do maksymalnej wartosci wiatrak (okolo
2400 RPM) i zapuscilem program, ktory przez okolo 10 minut obciazal w
100% procesor w rezultacie czego temp. podskoczyla do 57 st., a
nastepnie najszybciej jak sie dalo zresetowalem maszyne (guzikiem Reset)
i zajrzalem do monitora sprzetu z BIOSu. Miernik pokazywal temp. 29 st.
C. Wydaje mi sie, ze malo prawdopodobne jest tak gwaltowne ochlodzenie
(minelo na pewno mniej niz 25 sekund). Dodam jeszcze, ze wartosci high i
hyst dla CPU byly wczesniej 2x mniejsze (odpowiedni 80 i 75 st.).

I przechodzimy (w koncu) do sedna. Czy to z moim CPU jest cos nie tak,
czy moze z LM Sensors? A jezeli z (oby) lm sensors, to jak problem
rozwiazac (zle te wskazania wplywaja na moje slabe serce;)).

Na koniec pare informacji:
wyciag z /etc/modules (moduly do sensorow):
intel-agp
i2c-dev

lm_sensors-2.9.1-2 (sprawdzalem tez na 2.9.0)
kernel-grsecurity-2.6.11.10-3
CPU: P3 733MHz
Plyta Glowna: Asus CUSL2

--