zrzut ekranu

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Pią, 27 Maj 2005, 19:09:41 CEST

On Fri, May 27, 2005 at 06:45:31PM +0200, Tomasz Olszewski wrote:

> Gtk+? Nawet po jego dodaniu Sylpheed wygrywa. To jednak biblioteka na tyle
> popularnam, że liczenie jej niemal jako składnika Sylpheeda jest nadużyciem.
> Gdyby to nie było gtk+, tylko gtk2 -- nawet wielkim nadużyciem.

Noo jasne. To w ten sposób faktycznie, jakby wydzielić kwrite to wygrywa
z vimem, bo binarka tego pierwszego jest dużo mniejsza.

> A tak w ogóle to najlepszy jest netcat! Nie wymaga właściwie niczego, mało
> zajmuje, błyskawicznie się uruchamia i na dodatek nie trzeba go konfigurować.

Netcat nie został zaprojektowany jako MUA, mutt tak. Poza tym daruj
sobie taką argumentację.

> A procmail? A fetchmail? A mutt? Jak już napisałem sam byłem kiedyś
> hardkorowym użytkownikiem zestawu mutt + fetchmail + procmail + exim
> (wcześniej jeszcze masqmail), a obecnie używam na przykład slrn-a i
> leafnode'a. Mutta bardzo lubiłem (lubię go do dziś). Kilka rzeczy zawsze mi w
> nim jednak przeszkadzało. Odpowiedzią na nie wydaje się elmo. Szkoda, że nie
> jest już rozwijany.

Fetchmaila też konfiguruje się niejako z marszu, procmail i mutt
faktycznie może zająć chwilę (potrzebną na przeczytanie mana, względnie
wygooglanie sobie tego). Ale tak samo chwilę zajmuje przebicie się
przez xorg.conf.

> Oj tak, Sylpheed uruchamia się wyjątkowo długo ;> Pamięci też zżera na pewno
> tyle, że ho ho!

W porównaniu do mutt, jak sądzisz?

> O każdym. Tylko że to komputery są dla ludzi, nie odwrotnie. Dlatego być może
> najważniejszy jest minimalizm "użytkowy".

Który jest kwestią względną. Dla Ciebie wygoda klikania, dla mnie czas
uruchamiania, wygodna obsługa z klawiatury, możliwość pracy zdalnej. W
tej kwestii 'mój' tandem wypada lepiej.

> Dla mnie EOT.

Też tak sądzę,

   PLD Linux developer   | Everybody needs some solid rock, I know I do.