To musi byc RAID ?

Pawel Koska pawel w artfan.net
Nie, 20 Lis 2005, 16:24:43 CET

Witam,

Potrzebuję zrobić, hmm.. nie wiem co dokładnie.

Mam zrobić jeden katalog do którego będą zrzucane po FTP nagrania z kamer
przemysłowych. Problem jest w tym że mają być w jednym miejscu i mają być
trzymane przez co najmniej 4 tygodnie. Starsze pliki mają się nadpisywać.

Problem jest w tym że ze wstępnych wyliczeń wyszło że potrzeba ponad 900GB
przestrzeni (jak będzie w praktyce to nikt nie wie). Nie mam takiego dysku
który by pomieścił to wszystko (a musi to być jeden katalog).
Tak więc co zrobić? RAID 0 (czy RAID 5, a może RAID 0+1)? software'owy?,
sprzętowy? (jaki kontroler kupić, na dyski sata?).
Jak ma się to wszystko do jakiejś awarii sprzętu ?
Czy stracę wszystko, część danych?

I jak taki RAID zbudować na linuksie (PLD?).

Pozdrawiam,
Paweł