PC + sieciówka WiFi na USB = WiFi AccessPoint ??

Mikolaj Kucharski build w kompuart.pl
Czw, 27 Paź 2005, 11:39:02 CEST

On Thu, Oct 27, 2005 at 10:53:09AM +0200, Łukasz Maśko wrote:
> Dnia czwartek, 27 października 2005 10:21, Artur Flinta napisał:
> [...]
>
> To znalazłem. Jeszcze dogłębnie nie przestudiowałem, ale na początku
> wyczytałem, że to jest do konkretnych sieciówek (Intersil Prism2), a
> jeszcze konkretniej, do określonego sterownika (HOSTAP). Czy mam z tego
> wnioskować, że jeśli sterownik karty nie wspomaga specyficznych cech, to
> nic z tego nie będzie? Bo jak na razie to tak mi się wydaje.

Jak sterownik nie wspiera HostAP mode, to nie mozesz ustawic sieciowki w
ten tryb. Znajomy udostepnial mi net w trybie 'IBSS mode' aka 'IEEE
ad-hoc mode or peer-to-peer mode' i ladnie to dzialalo. Wydaje mi sie ze
do domu ten tryb jest dobry. Osobicie tego nie robilem, ale (WEP
oczywiscie tez byl) wicontrol(?)+ifconfig, zajmuje to jakies 30sec wiec
nawet nie wnikalem. Nie 3ba do tego hotwo zeby to ustawci, ustaw wifi
tylko w tryb, a potem routing jak to by byla zwykla karta z rj-45.

Musisz tylko wiedziec co wspiera twoja karta bezprzewodowa z dostepnymi
sterownikami. Karta znajomego jest na prismie 2.5 INTERSIL na PCI,
jakos tak.

--
best regards
q#