Problem z ALSA (i przy okazji z drukarką)

Wojtek Szymak wojtekszymak w wp.pl
Pią, 9 Wrz 2005, 21:27:42 CEST

Dnia 09-09-2005, pią o godzinie 19:34 +0200,
pld-users-pl-request w lists.pld-linux.org napisał(a):

> Mam problem z ALSĄ, a mianowicie z zapamiętywaniem ustawieniami
> mixera. Przy starcie alsy po załadowaniu modułów dostaje komunikat:
>
> /usr/sbin/alsactl: load_state:1267: No soundcards found..

Zmodyfikowałem skrypt startowy alsy i oto do czego doszedłem:
W momencie startu w katalogu /dev oraz /dev/sound nie ma pliów:
adsp*, audio*, dsp*, mixer*, sequencer*.
Dodatkowo w /dev brak: dmmidi midi, snd, sound
W /dev/snd nie ma: controlC*, hwC0D0, midiC0D0, pcmC?D*, seq, timer
Zaś w /dev/.udev.tdb brak class w sound@*

Wygląda na to, że alsa prubuje przywrócić ustawienia mixera zbyt szybko,
zanim jeszcze udev zdąży utworzyć pliki w /dev dla nowowykrytych
urządzeń.

Teraz trzeba znaleść optymalne rozwiązanie problemu.
 Wojciech Szymak