Cisza

Krzysztof Mościcki stivi w kity.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 15:09:24 CEST

Dnia 13-04-2006, czw o godzinie 11:15 +0200, Stacho Pal napisał(a):
> Witam!
> Używam notebooka F/S AmiloPro 2060 i niestety jest niemy.
> Jego karta dźwiękowa jest oparta o coś co powinno działać
> pod modułem: snd-hda-intel, niestety nie działa,
> znaczy przy starcie alsy coś tam słychać, taki pisk
> i słaby dźwięk w lewym kanale, ruszenie jakimkolwiek
> suwakiem w mikserze powoduję natychmiastowe 'wyciszenie'.
> Google mi powiedziały że ta moja karta nie działa z alsą
> 1.0.10 i powinna zadziałać z alsą-1.0.11rc5.
> Sprawdziłem i działa, tyle że zrobiłem to metodą:
> ./configure;make;make install.

> [...]

Mój znajomy miał identyczny problem, nie pamiętam modelu laptopa, ale
moduł do dźwiękówki był ten sam.
Problem polega na tym, że są dwie wersje tych kart dźwiękowych z
surroundem oraz bez. W Twoim laptopie jest najwidoczniej ta bez
sourroundu. Problem polega na tym, że (przynajmniej ostatnio) nie znana
była metoda, aby sprawdzić czy dana karta ma sourround.

Czyli aby poprawnie zadziałała Ci karta wystarczy, że nałożysz patcha na
jądro:
http://student.fiit.stuba.sk/~kotuc04/suse/hda_codec-diff.txt
U kumpla to pomogło.
Dodatkowo garść informacji: