serwer dla poczty/www

Przemysław Backiel przemyslaw.backiel w backiel.com.pl
Czw, 13 Kwi 2006, 17:45:39 CEST

Marcin Rybak napisał(a):
> Redundancja to podstawa jeśli to strategiczny serwer.
> Warto zainwestować w coś nowego i z gwarancja (nie robie tu autoreklamy),
> ale za 2500 netto możesz mieć już IBM eServer x100 z dyskiem sata 80 gb, 512
> ramu i P4 3.0.
> Jeśli chodzi o używany sprzęt to niezbędne jest zabezpieczenie się.
> Mirroring dysków, jakis hotspare, redundantny zasilacz.
no własnie..
za 2,5k moge miec:
uzywany dell z 4 X pIII 550 xeon, 1 GB RAM z ECC, 3 X zasilacz, 3-5
dysków SCSI 9,1 GB z RAIDem sprzetowym, do tego kupuje nowy kontroler
adapteca dla SATA i 2-3 dyski SATA z 5 letnią gwarancją (na dane) i w
sumie za 2,5k mam taką maszynę
dyski SCSI of corz hot swap, podobnie jak karty PCI, zasilacze..

dlatego mam dylemat, bo albo mocna mocna nowa maszyna, albo (IMO) pro
sprzet, z dopasem, ale słabszy.. zastanawiam sie jak się sprawuje takie
4 X PIII Xeon..

> Nie wiem jak z Dellem, ale raczej nic nowego tu nie wymyślił, ibmy świetnie
> współpracują z linuxem, większość jest w jadrze (stawiałem już PLD na x206,
> x226, 346 (dwa procki) i x336. Żadnych problemów.
mam nadzieje ze dell bedzie ok, ale IBM tez wchodzi w rachube :)
mam tylko dylemat co ma byc za sprzet - nowy, wydajny, ale bez
nadmiarowosci, czy uzywany, ale pełen pro..

--
Z powazaniem
Przemyslaw Backiel