kernel-module-build-2.6.14.7-5

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pią, 14 Kwi 2006, 08:09:09 CEST

Dnia czwartek, 13 kwietnia 2006 23:11, Łukasz Maśko napisał:
> Ja na moim laptopie zauważyłem, że jeśli usypiam pod X-ami, to potem nie ma
> problemu z konsolą (najnowsze sterowniki 1.0.8756 z CVS-u) - ładne
> czcionki, zero śmieci. Natomiast jeśli uśpię w trybie tekstowym, to po
> obudzeniu nie mam absolutnie nic na ekranie - jest on totalnie zgaszony.
No to jesteś szczęściarz bo u mnie ani w jedną ani w druga strone nie działa.

> Zgaduję, że
> prawdopodobnie przy użyciu nvidiafb byłoby OK (najnowsze sterowniki nvidii
> podobno już się z nvidiafb nie kłócą).
Też tak wczoraj zgadywałem i sprawdziłem tylko, że najpierw dla vesafb.
Zadziałało:] Pozostałe czyli rivafb i nvidiafb przetestowałem ładując jako
moduły. Pierwszy wogóle się nie odpalił (zero reakcji po załadowaniu modułu)
drugi zaś przeszkodził X'om przy starcie. Komunikat był mniej więcej o
treści "wyłącz rivafb lub nvidiafb jeśli używasz" :D No to wyłączyłem i
zostałem przy vesafb.

> A zgaduję, bo sam nie używam - za
> wolno się ekran skroluje ;-) (tak, wiem, marudzę).
Też bym nie używał jakby mi tryb tekstoiwy działał. W sumie jednak nie
narzekam. Jak skroluje ręcznie jakiś plik w mcedit to chodzi płynnie a że
trybu tekstowego używałem tylko jak robiłem coś z X'ami to jest to dla mnie
wystarczające rozwiązanie.

Niestety znalazłem jeszcze jeden błąd. Jeśli w trakcie usypiania mam
włączonego xmms'a to po powrocie dźwięk cichnie. Trzeba nacisnąć stop i start
jeszcze raz. To sie prawdopodobnie tyczy wszystkich aplikacji używających
dźwięku bo mplayer też wtedy pada. Pamiętam, ze dawno temu jak to testowałem
to dźwięk był przywracany. No cóż nie jest to straszna nie dogodność wiec
będę sobie spokojnie czekał, aż naprawią;)

Standardowo jeszcze małe pytanko. Z racji, że właśnie 99% czasu spędzam w
X'ach to chciałbym zmniejszyć liczbę terminali tekstowych. Znalazłem, że
w /etc/inittab można zmniejszyć lub zwiększyć ilość terminali(zmniejszyłem do
4) na których odpala się /sbin/mingetty ale co teraz zmienić abym kdm miał od
alt+ctrl+f5? I czy da się jakoś zablokować aby w ogóle nie dało się
przełączyć na puste terminale przy pomocy kombinacji alt+ctrl+x? Lub chociaż
powiedzmy te które nie są zarezerwowane ani przez X'y ani przez konsole.

--
Pozdrawiam, Kamil