serwer dla poczty/www

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Pią, 14 Kwi 2006, 01:53:59 CEST

On Thursday 13 April 2006 21:49, Sławomir Kawała wrote:

> Przede wszystkim tylko niektore aplikacje sa w stanie wykorzystac
> dwa procesory, sa to aplikacje pisane wielowatkowo... moze dochodzic do

...której świetnym przykładem będzie serwer www (nawet jeśli będzie to wiele
procesów, a nie wątków)... a afaik to jedno z (głównych?) zastosowań tej
maszyny.

> sytuacji, gdy aplikacja obciazy mocno jeden procesor i bedzie sie
> zamulac, podczas gdy drugi bedzie sie 'nudzil'. Ponadto bledne jest

hm, mi jak jedna aplikacja, jednowątkowa wisi na jednym procku to drugi
grzecznie zajmuje się pozostałymi rzeczami które trzeba zrobić, np - drugim
requestem www, albo sprawdzi czy w mejlu nie ma akurat spamu...

> rzeczy, sam nie doswiadczylem wywalania sie kernela pod linuksem (pod
> FreeBSD i owszem, tu problemy z SMP sa prawie codziennoscia), ale

szczęśliwie PLD to linux ;] nie miałem problemów z wieloma wątkami ani na
starym sprzęcie typu 2xP100, ani na nowym - dwurdzeniowe amd64.

> google jest pelne tego typu watkow, gdzie zalezaja wylaczenie smp (np do

google jest pełen bardzo wielu rzeczy...

> gdybym ja mial wybor miedzy starym sprzetem z x cpu, a nowym z jednym
> prockiem raczej dlugo bym sie nie zastanawial...

hm.. może by trzeba ;-)

ile osób tyle opinii, co do wielu procesorów - myślę że musisz się zastanowić
czy masz szansę wykorzystać przetwarzanie równoległe. Dla serwera www wzrost
wydajności będzie duzy, natomias dla innych aplikacji nie koniecznie.

pozdr,
marcin.