Nadgorilwy udev.

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Czw, 20 Kwi 2006, 17:58:10 CEST

--- Stacho Pal <stacho w venco.com.pl> wrote:

> Witam!
> Miałem zainstalowany udev-079-4 i działał. :)
> Znaczy jak podłączyłem dysk, czy myszkę pod usb to się ładowało
> co trzeba i działało, ale żeby już np. użyć napędu dvd musiałem robić:
> modprobe pixx, modprobe ide-cd. Tak samo z touchpadem (modprobe evdev).

wina kernela, a nie udev.

> Dla testu zbudowałem i zainstalowałem udev-090-0.1 z cvs
> Ten zaś dla odmiany jest 'nadgorliwy', przy starcie systemu,
> ładuje moduły do wszystkiego co znajdzie (nawet nie wiedziałem
> co mam w swoim laptopie! ;)), np. alsa startując pisze że już
> jest uruchomiona, ładuje moduł karty sieciowej mimo że nie jest
> mi to potrzebne itd.

takie jest domyślne, aktualne zachowanie udev, a alsasound jest do
poprawienia.

> Da się jakoś ograniczyć listę ładowanych modułów przy starcie?
> Google rozwiązują problem braku ładowania modułów, niż ich nie ładowania.
> ;)

da się. man modprobe.conf

uprzedzając następne pytania:
- wymagany kernel to >= 2.6.15
- 090-0.1 nie ustawia praw dostępu do urządzeń cdrom/cdrw/dvd/dvdrw w
poprawny sposób

--
Fryderyk Dziarmagowski