udev a kolejność ładowania modułów (konkretnie kolejność eth*)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 21 Kwi 2006, 09:55:16 CEST

Zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość mojej instalacji PLD - mianowicie
czasami losowo (prawdopodobnie) udev ładuje moduły do kart sieciowych w
porządku  niezgodnym z ustalonym przeze mnie w /etc/modprobe.conf. Mam tam
takie wpisy:

alias eth0 sis900
alias eth1 ipw2200

I w większości przypadków tak to się ładuje. Ale czasami - najczęściej po
zmianie kernela (!) albo przy włączaniu laptopa rano, sterowniki są
ładowane odwrotnie i z przyczyn oczywistych (różna konfiguracja dla
poszczególnych interfejsów) sieć mi wogóle nie wstaje. Czy ktoś ma może
pojęcie, co jest nie tak? Jeśli tak, to co? Może jakiś hint, jak ustalić
kolejność na 100%?
System to aktualne AC+ready, przy czym kernel jest z CVS-u (obecnie
2.6.16.7-0.1), udev-079-4.
Registered Linux User #61028           JID: paranoid w jabber.aster.pl   _\_V