***SPAM*** udev - czym to się je?

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Pią, 21 Kwi 2006, 11:07:24 CEST

Użytkownik Jacek Osiecki napisał:
> Witam,
>
> Ostatnio próbowałem się przywitać z udevem. Próbowałem i... klapa :-/
> Przy każdym starcie musiałem ręcznie robić symlink /dev/mouse ->
> /dev/psaux
> ale to w sumie drobiazg.
o ile mi wiadomo, teraz 'koszernie' myszka jest pod /dev/input/mice
i/lub /dev/input/mouse0
i zdaje sie nalezy uzywac takiej skladni.

> Zdecydowanie gorzej było z terminalami - w ogóle
> nie dało się używać Xów, bo drań wszystkie /dev/pt* zmieniał na 600 i
> rxvt
> nie działało...
u mnie jest
[root w lukas2k dev]# ls -al | grep pt
crw-rw-rw-   1 root tty       5,   2 Apr 21 11:04 ptmx
drwxr-xr-x   2 root root           0 Apr 20 11:39 pts
crw-rw----   1 root tty       2, 176 Apr 20 11:39 ptya0
crw-rw----   1 root tty       2, 177 Apr 20 11:39 ptya1
crw-rw----   1 root tty       2, 178 Apr 20 11:39 ptya2

> Coś robiłem nie tak? Próbowałem coś pogmyrać w konfiguracji udeva, ale
> nie
> znalazłem niczego co by mogło by pomóc...
to gdzies w /etc/udev/rules.d/udev.rules
ale na razie nie zaglebialem sie w ta magie...

nowy wpis (/dev/input*) dla mnie dziala.
w najgorszym wypadku zrob sobie linka w rc.local

> Na razie wróciłem na stary, dobry dev...
ja nie narzekam - a nawet jestem zadowolony.
udev-079-2
(ale jest juz chyba nowszy)

--

Lukasz Bulak
mc2-at-pld.linux.org (bedzie moze kiedys...)