OO2 QuickStart

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Pią, 21 Kwi 2006, 11:57:14 CEST

On Fri, Apr 21, 2006 at 11:19:58AM +0200, Lukasz B wrote:

> no teraz to juz wiem...
> ale znowu klania sie przypadlosc PLD - 'a skad mialem wiedziec ze ten
> pakiet/spec tak sie akurat nazywa' ?
> (no, moze jak juz znalazlem 'oooqs2' to trzeba bylo poszukac, ale nie
> doszedlem do tego).
>
> W kazdym razie dzieki, zaraz sie zabiore za budowanie.
>
> a BTW: dlaczego oo2 nie jest budowane i dostepnie 'oficjalnie' w PLD?
> Czy to tylko kwestia testowania?

nie do końca.

Pierwsza wersja openoffice-2.0.2, którą przygotowałem:
	http://mamut.pld-linux.org/~adamg/openoffice.org/old-2.0.2-0.0.1/
była zbudowana bez javy. Powodowało to brak możliwości zapisu pliku
- save dialog pokazywał się bez końca dla plików typu sxw/odt.

Trzeba więc zbudować z javą. Ale jaką? Teoretycznie można z gcj
(z tego co googlałem, nawet praktycznie to wychodzi), ale trzeba mieć
odpowiednio nową wersję tegoż, a dokładnie to co najmniej tą
przychodzącą z gcc4. Jako, że Ac jest zbudowane przy użyciu gcc3.3,
możliwość ta odpada.

Pozostaje więc inna java - padło na sunowską. Niestety z powodów
licencyjnych nie wolno nam jej rozpowszechniać. Teoretycznie moglibyśmy
zainstalować javę na builderach (byłoby to ok) i zbudować openoffice.org
z --with java. Tak powstały pakiet miałby niestety niespełnione
zależności. Musiałby wylądować w supported/ lub innym miejscu.

Inna sprawa, że tak jak teraz sobie buduję pod jedną architekturę to
wszystko faknie. Schody pewnie zaczną się przy próbie zbudowania na inne
architektury (amd64/x86_64, ppc, sparc).

PS: wygooglałem chyba właśne poprawkę na ten problem z savedialog.
Sprawdzę to w najbliższym czasie.

--
   .. ::       Przeznacz 1% swojego podatku dochodowego:      :: ..
   .. ::  http://www.pomocdladominiki.com.pl/ -- możesz pomóc :: ..