vesafb, ipw2200 + dhcpcd, udev

Piotr Budny piotr.budny w gmail.com
Nie, 23 Kwi 2006, 14:05:49 CEST

Witam,
upgradenąłem kernel (z 2.6.16_0.1 do 2.6.16.9_0.1) i pojawiły się następujące
problemy (albo ficzery, who knows):

1. Podczas startu kernela ładowane jest coś od framebuffera, to coś znajduje
moją kartę graficzną (debug wyciągnięty z dmesga):

vesafb: no monitor limits have been set
vesafb: scrolling: redraw
Console: switching to mono frame buffer device 80x30
vesafb: framebuffer at 0xf0000000, mapped to 0xe0080000, using 6144k, total
8000k
fb0: VESA VGA frame buffer device
[...]
intelfb: Framebuffer driver for Intel(R) 830M/845G/852GM/855GM/865G/915G/915GM
chipsets
intelfb: Version 0.9.2

i chyba go inicjuje.. ja niestety widzę te ostatnie linijki i następuje freez
ekranu. Dopiero po załadowaniu iksów (driver i810) - pojawia się poprawny
ekran X. Można już teraz wrócić do konsoli (ctrl+alt+X) i widać już normalną
konsolę, tylko, że tekst jest na niebiesko.

2. Ponieważ nowy kernel magicznie przestał ładować firmware wypluwając błąd -2
wczytania pliku boot.fw  (/lib/firmware/*2.3*, i linki *2.4*), postanowiłem
zbudować najnowsze ipw2200.spec + firmware + ieee80211.
Modprobe ipw2200_current hula, iwlist widzi access pointa, łączy się z nim ale
dhcpcd ma problemy z pobraniem IP na interfejsie eth1. Niestety ręczne
ustawienie bramki oraz IP także nie skutkuje, i transmisja się nie odbywa.

3. Z tego co przeleciało mi przed oczyma gdzieś-tam
(http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-users-pl/2006-April/059302.html),
udev ma zastępować hotplug, niestety podczas instalacji z %package -n
kernel-net-ipw2200
pakiet zakrzyczał o:
Requires:       hotplug
więc musiałem mu podać --nodep.

Mam teraz kilka pytań:
- czy da się i jak wyłączyć ładowanie fb (raczej bez ingerencji w sam pakiet,
przekompilowywanie)?
- czy coś się popsuło, a może mi czegoś brakuje do poprawnego działania
Internetu przez WiFi (AP jest zabezpieczony WEP-em)?
- czy moje rozumowanie z udev/hotplug jest poprawne?

Używam AC:
udev-090-0.1
ieee80211-devel-1.1.13-1 w 2.6.16.9_0.1
kernel-net-ipw2200-1.1.2-1 w 2.6.16.9_0.1
ipw2200-firmware-3.0-1

Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc...

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr Budny